Warunki korzystania z serwisu
Ogólne warunki handlowe dla konsumentów
Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe dla Konsumentów (zwane dalej „Warunkami Handlowymi”) stosuje się do umów zawieranych za pośrednictwem sklepu internetowego oemvwshop znajdującego się na interfejsie internetowym
www.oemvwshop.com (zwany dalej „Interfejsem internetowym”) pomiędzy
nasza firma:
TSE Slovenia sro z siedzibą pod adresem Fraňa Mojtu 18, 949 01 Nitra
Numer rejestracyjny firmy: 55983600
Numer identyfikacyjny podatnika: SK2122153649
Zarejestrowany: w Sądzie Miejskim w Nitrze pod numerem akt 62337/N
Adres dostawy: Fraňa Mojtu 18, 949 01 Nitra
Numer telefonu: +420 601 334 444
Adres e-mail kontaktowy:
jako Sprzedawca
i Ty jako Kupujący.
POSTANOWIENIA WSTĘPNE
- Podsumowanie treści Warunków handlowych
Zobowiązujemy się, na mocy Umowy zakupu, dostarczyć Ci towary określone w zamówieniu, a Ty zobowiązujesz się do odebrania towarów i zapłacenia nam ceny zakupu. Aby zawrzeć umowę, konieczne jest złożenie przez Ciebie zamówienia, a zamówienie musi zostać przez nas zaakceptowane (zgodnie z Artykułem 2). Informacje o cenach znajdują się w Artykule 3. Możliwe metody płatności i dostawy znajdują się w Artykułach 4 i 5. Informacje o możliwości odstąpienia od umowy po odebraniu towarów znajdują się w Artykule 6. Reklamacje będą regulowane naszą Procedurą reklamacji dla konsumentów.
- Czy umowa zakupu jest umową konsumencką?
Jest to umowa konsumencka w przypadku, gdy jesteś konsumentem, tj. jesteś osobą fizyczną i kupujesz towary poza ramami swojej działalności gospodarczej lub poza ramami samodzielnego wykonywania swojego zawodu. W przeciwnym razie nie jest to umowa konsumencka i nie jesteś objęty ochroną konsumenta na mocy obowiązujących przepisów prawnych i niniejszych Warunków handlowych.
- Co reguluje nasze wzajemne prawa i obowiązki?
Przede wszystkim Umowa, która składa się z następujących dokumentów:
- niniejsze Warunki Handlowe, które określają nasze wzajemne prawa i obowiązki;
- Procedura Reklamacji dla Konsumentów, którą należy stosować w przypadku reklamacji dotyczącej towarów;
- Polityka Prywatności, regulująca ochronę Twoich danych osobowych;
- warunków, postanowień i instrukcji udostępnianych na Interfejsie Internetowym, w szczególności przy zawieraniu Umowy;
- zamówienie i jego przyjęcie z naszej strony,
a w sprawach nieuregulowanych Umową nasze wzajemne prawa i obowiązki podlegają prawu czeskiemu, w szczególności następującym przepisom prawnym:
- Ustawa nr 89/2012 Dz.U. Kodeks cywilny, z późniejszymi zmianami (zwana dalej „ Kodeksem cywilnym ”);
- Ustawa nr 634/1992 Dz.U. o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami (tylko jeśli jesteś konsumentem).
Jeśli Twoje miejsce zamieszkania lub siedziba znajduje się poza Republiką Czeską lub jeśli nasz stosunek prawny zawiera jakikolwiek inny element międzynarodowy, zgadzasz się, że nasz stosunek będzie regulowany przez prawo czeskie. Jeśli jesteś konsumentem, a prawo Twojego kraju zamieszkania zapewnia wyższy poziom ochrony konsumenta niż prawo czeskie, przysługuje Ci taki wyższy poziom ochrony.
- W jaki sposób wyrażasz zgodę na Warunki handlowe?
Składając zamówienie, a także potwierdzając je na Interfejsie internetowym, potwierdzasz, że zapoznałeś się i akceptujesz niniejsze Warunki handlowe.
- Co jeszcze powinieneś wiedzieć o Warunkach korzystania z usług biznesowych?
W przypadku, gdy którekolwiek z postanowień niniejszych Warunków handlowych jest (lub stanie się) nieważne, nieskuteczne lub niewykonalne, zamiast nich stosuje się postanowienie, które jest najbliższe znaczeniowo takiemu nieważnemu postanowieniu. Nie będzie to miało wpływu na ważność pozostałych postanowień.
Możemy zmieniać lub poprawiać brzmienie Warunków handlowych. Twoje prawa i obowiązki są zawsze regulowane przez wersję Warunków handlowych, na podstawie której powstały. Można zmienić lub uzupełnić Warunki handlowe wyłącznie w formie pisemnej.
UMOWA ZAKUPU
- Jak zawrzeć Umowę Kupna?
Aby zawrzeć Umowę, konieczne jest złożenie zamówienia zgodnie z niniejszymi Warunkami Handlowymi i przyjęcie tego zamówienia z naszej strony. Należy pamiętać, że prezentacja towarów na Interfejsie Internetowym ma charakter informacyjny i nie stanowi z naszej strony propozycji zawarcia Umowy w rozumieniu art. 1732 (2) Kodeksu cywilnego.
- Jak złożyć zamówienie?
Zawsze możesz złożyć zamówienie za pośrednictwem interfejsu internetowego (wypełniając formularz) lub w inny sposób, który udostępniamy zgodnie z informacjami w interfejsie internetowym. Zamówienie musi zawierać wszystkie informacje określone w formularzu.
Przed złożeniem zamówienia za pomocą formularza zamówienia, otrzymasz podsumowanie zamówienia, w tym cenę końcową (wliczając wszystkie podatki, cła i opłaty). W ramach tego podsumowania masz ostatnią możliwość zmiany wprowadzonych informacji.
Możesz złożyć wiążące zamówienie, naciskając przycisk „Złóż zamówienie”. Dane podane w wiążącym zamówieniu uważamy za prawidłowe i kompletne. W przypadku ich zmiany prosimy o niezwłoczne poinformowanie nas o tym telefonicznie lub e-mailem.
- Czy można anulować lub zmienić zamówienie, które już zostało złożone?
Możesz anulować lub zmienić zamówienie, którego jeszcze nie zaakceptowaliśmy, telefonicznie lub e-mailem. Wszystkie zamówienia zaakceptowane przez nas są wiążące. Późniejsze anulowanie lub zmiany zamówienia są możliwe tylko po zawarciu z nami umowy. Jeśli zamówienie na towary, dla których nie można odstąpić od Umowy, zostanie anulowane w ten sposób (więcej szczegółów w artykule 6), jesteśmy uprawnieni do odszkodowania za koszty już poniesione przez nas w związku z Umową.
- Skąd wiesz, że przyjęliśmy zamówienie i kiedy umowa została zawarta?
Poinformujemy Cię o otrzymaniu zamówienia. Informacja o otrzymaniu zamówienia jest wysyłana automatycznie i nie oznacza przyjęcia zamówienia przez nas.
Umowa zakupu zostaje zawarta w momencie otrzymania przez Ciebie potwierdzenia przyjęcia zamówienia z naszej strony na adres e-mail podany w zamówieniu.
Jeżeli nie otrzymałeś potwierdzenia przyjęcia zamówienia, Umowa zostaje zawarta najpóźniej w momencie odbioru zamówionego towaru.
- Czy istnieje możliwość otrzymania Umowy w formie tekstowej?
Dokumenty stanowiące Umowę zostaną wysłane do Ciebie pocztą elektroniczną lub wydrukowane pocztą na Twoje życzenie. Jeśli mają zostać wysłane pocztą, możemy poprosić Cię o zapłatę związanych z tym kosztów.
Będziemy przechowywać dokumenty stanowiące Umowę w formie elektronicznej. Umowa nie jest dostępna dla osób trzecich.
CENY
- Czy cena w interfejsie internetowym może ulec zmianie?
Jeśli cena podana dla towarów na interfejsie internetowym lub podczas składania zamówienia nie jest już aktualna, powiadomimy Cię o tym natychmiast. Jednak przyjęte zamówienia nie są objęte zmianą ceny, która nastąpiła między momentem złożenia zamówienia a jego przyjęciem.
W przypadku, gdy z naszej strony wystąpi oczywisty błąd techniczny w cenie towarów na Interfejsie internetowym lub w trakcie procesu zamawiania, nie jesteśmy zobowiązani do dostarczenia Ci towarów po ewidentnie błędnej cenie ze względu na „oczywistą legalność” naszej czynności prawnej zgodnie z § 552 Kodeksu cywilnego lub z powodu pomyłki zgodnie z § 571 Kodeksu cywilnego
Ceny dla klientów z Unii Europejskiej są podawane jako ceny zawierające podatek VAT. Dla klientów spoza Unii Europejskiej ceny są podawane bez podatku VAT.
- Czy można łączyć rabaty na ceny towarów?
Wszelkie rabaty na ceny towarów nie mogą być ze sobą łączone, chyba że wyraźnie zaznaczono inaczej w interfejsie internetowym.
WARUNKI PŁATNOŚCI
- Jakie metody płatności akceptujemy?
Cenę zakupu możesz zapłacić głównie za pomocą następujących metod:
- bezgotówkowo przed dostawą towaru online za pomocą karty płatniczej lub za pośrednictwem bramki płatniczej;
- bezgotówkowo przed dostawą towaru za pomocą przelewu bankowego na nasze konto bankowe (instrukcja zostanie Państwu przekazana w potwierdzeniu zamówienia).
Wszelkie dodatkowe metody płatności i wszelkie opłaty związane z niektórymi metodami płatności są dostępne w interfejsie internetowym.
- Kiedy należy zapłacić cenę zakupu?
W przypadku płatności bezgotówkowej przed dostawą towaru, cena jest wymagalna w ciągu trzech dni od przyjęcia zamówienia, cena jest płacona po zaksięgowaniu odpowiedniej kwoty na naszym rachunku bankowym. Jeśli nie otrzymamy ceny do terminu płatności, zastrzegamy sobie prawo do odstąpienia od Umowy.
- Czy możemy wymagać depozytu lub płatności z góry?
Należy pamiętać, że zgodnie z art. 2119 (1) Kodeksu cywilnego jesteśmy uprawnieni do żądania od Państwa zapłaty całej ceny towaru (lub zadatku) przed wysłaniem lub przekazaniem towaru.
- A co z odprawą celną towarów?
Wszystkie przesyłki dostarczane poza Unię Europejską muszą być prawidłowo odprawione. Towary są zawsze opatrzone dokumentem podatkowym z opisem towarów i zapłaconą kwotą. Opłaty celne są opłacane przez Kupującego.
Więcej szczegółowych informacji na temat wysokości cła znajdziesz w formularzu zamówienia.
- Jak wystawić dokument podatkowy?
Akceptując niniejszy Regulamin, wyrażasz zgodę na wystawienie faktury VAT w formie elektronicznej.
WARUNKI DOSTAWY
- Jak wysyłamy towar?
Sposoby dostawy towarów, w tym wysokość kosztów dostawy, są wskazane w interfejsie internetowym. Możesz wybrać konkretny sposób dostawy towarów w zamówieniu.
Zamówienie zawsze będzie zawierać cenę końcową, która zawiera już koszt wybranej metody wysyłki.
- Kiedy dostarczymy Ci towar?
Czas dostawy towarów zawsze zależy od ich dostępności oraz wybranej metody transportu i płatności. Nie mamy jednak wpływu na czas dostawy towarów przewożonych przez przewoźników zewnętrznych. W przypadku problemów z czasem dostawy prosimy o kontakt, a postaramy się rozwiązać sytuację z przewoźnikiem.
Towar dostępny w magazynie wysyłamy zazwyczaj w ciągu dwóch dni roboczych od daty zaksięgowania wpłaty na naszym koncie (w przypadku płatności bezgotówkowej przed dostawą towaru).
Towary, których nie ma w magazynie, wysyłamy najszybciej jak to możliwe. Poinformujemy Cię o dokładnej dacie.
Dostawa towarów zgodnie z niniejszymi Warunkami Handlowymi oznacza moment, w którym towary zostaną dostarczone do Ciebie. Jeśli bezzasadnie odmówisz przyjęcia towarów, nie będzie to uważane za niedostarczenie towarów z naszej strony ani za wycofanie się z Umowy z Twojej strony.
Nabędziesz tytuł prawny do towarów w momencie zapłaty pełnej ceny zakupu, jednak nie przed odbiorem towarów.
- Jaka jest procedura przejęcia towaru?
Podczas odbioru towaru należy sprawdzić jego integralność opakowania.
Jeśli znajdziesz jakiekolwiek niedociągnięcia, poinformuj o tym natychmiast przewoźnika i nas. Jeśli odmówisz przyjęcia przesyłki z uszkodzonym opakowaniem, nie będzie to uważane za nieuzasadnioną odmowę przyjęcia towaru.
Od momentu, w którym przejmiesz towar (lub od momentu, w którym miałeś obowiązek przejąć towar, ale nie zrobiłeś tego z naruszeniem Umowy), odpowiedzialność za przypadkowe zniszczenie, uszkodzenie lub utratę towaru przechodzi na Ciebie.
- Co się stanie, jeśli nie odbierzesz towaru?
Jeżeli z przyczyn leżących po Twojej stronie konieczne jest powtórne dostarczenie towaru lub dostarczenie go w sposób inny niż uzgodniony, jesteś zobowiązany do zapłaty kosztów związanych z takim dostarczeniem.
Jeżeli nie odbierzesz towaru bez podania przyczyny, będziemy uprawnieni do odszkodowania za koszty związane z dostawą i magazynowaniem towaru, a także za wszelkie inne koszty poniesione przez nas w wyniku nieodebrania towaru.
Jeśli zapłaciłeś już cenę zakupu (w przypadku płatności przed dostawą towaru), jesteśmy również uprawnieni do samodzielnego dokonania sprzedaży towaru zgodnie z art. 2126 Kodeksu cywilnego.
ODSTĄPIENIE OD UMOWY KUPNA
- Jak możesz odstąpić od Umowy?
Jako konsument możesz odstąpić od Umowy zakupu bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty przejęcia towaru; jeśli dostawa jest podzielona na kilka części, od daty przejęcia ostatniej dostawy. Zalecamy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy zakupu na nasz adres dostawy, wraz z towarem, lub pocztą elektroniczną i natychmiastowe odesłanie towaru na nasz adres dostawy. Przykładowy formularz może być użyty do odstąpienia od Umowy.
- Jakie są skutki odstąpienia od Umowy?
W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowa zostaje rozwiązana od początku i uważa się, że nie została zawarta.
Jeśli wraz z towarem otrzymałeś prezent za Twoją zgodą, umowa darowizny przestaje obowiązywać po odstąpieniu od niej przez którąkolwiek ze Stron. Musisz odesłać nam prezent wraz ze zwróconym towarem.
- W jaki sposób zwrócicie nam towar?
> Towar jest Państwu zobowiązany odesłać do nas w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od Umowy na nasz adres dostawy, do dowolnego zakładu produkcyjnego lub do naszej siedziby. Prosimy nie wysyłać towaru za pobraniem, nie jesteśmy zobowiązani do jego przyjęcia w takiej formie.
Zalecamy, aby wraz ze zwracanym towarem dołączyć:
- kopię dowodu dostawy, kopię faktury (jeśli została wystawiona) lub inny dowód zakupu towarów;
- pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy (składając je za pomocą naszego formularza lub w inny sposób) oraz wybraną metodę zwrotu pieniędzy.
Niezłożenie któregokolwiek z wyżej wymienionych dokumentów nie wstrzymuje pozytywnego rozpatrzenia Twojego odstąpienia od Umowy zgodnie z terminami ustawowymi.
- Kiedy otrzymasz zwrot pieniędzy?
Zwrócimy Ci wszystkie otrzymane przez nas pieniądze w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy. Należy jednak pamiętać, że nie jesteśmy zobowiązani do zwrotu pieniędzy, zanim nie zwrócisz nam towarów lub zanim nie udowodnisz, że odesłałeś nam towary.
Oprócz ceny zakupu przysługuje Ci również zwrot kosztów dostarczenia Ci towaru. Jeśli jednak wybrałeś inną metodę dostawy niż najtańsza oferowana przez nas, zwrócimy Ci koszt dostarczenia towaru w kwocie odpowiadającej najtańszej oferowanej metodzie dostarczenia towaru.
Zwrotu pieniędzy dokonamy w taki sam sposób, w jaki je otrzymaliśmy (chyba że w ciągu dziesięciu dni od odstąpienia od Umowy poprosisz nas o inny sposób i chyba że w związku z tym poniesiesz jakiekolwiek dodatkowe koszty) lub w sposób, o który poprosiłeś.
Koszty związane z odesłaniem towaru na nasz adres pokrywają Państwo, nawet jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany zwykłą drogą pocztową.
- Co zrobić, jeśli zwrócony towar jest uszkodzony?
Wysyłając towar, należy go odpowiednio zapakować, aby nie uległ uszkodzeniu lub zniszczeniu.
Jeżeli okaże się, że zwrócony przez Ciebie towar jest uszkodzony, zużyty, zabrudzony lub częściowo zużyty, będziesz odpowiedzialny wobec nas za to zmniejszenie wartości towaru .
- Kiedy nie można odstąpić od umowy?
Zgodnie z art. 1837 Kodeksu cywilnego odstąpienie od umowy (między innymi) nie jest możliwe :
- w przypadku dostawy towarów, które zostały zmodyfikowane zgodnie z Państwa życzeniem lub dla Państwa osoby (w tym wszelkich towarów specjalnie zmodyfikowanych i zaprogramowanych zgodnie z numerem VIN);
- w przypadku dostawy towarów ulegających szybkiemu zepsuciu lub towarów, które po dostarczeniu zostały nieodwracalnie zmieszane z innymi towarami;
- w przypadku dostarczenia nagrania dźwiękowego lub wizualnego albo programu komputerowego, jeżeli uszkodziłeś jego oryginalne opakowanie;
- o dostarczanie treści cyfrowych, chyba że są one zapisane na nośniku materialnym i zostały dostarczone za Twoją wyraźną zgodą przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy i zostałeś poinformowany o tym skutkach.
- Kiedy możemy odstąpić od Umowy Kupna?
Zastrzegamy sobie prawo odstąpienia od Umowy w następujących przypadkach:
- nie otrzymaliśmy od Ciebie ceny zakupu w terminie lub nie odebrałeś towaru;
- towaru nie można dostarczyć na pierwotnych warunkach z przyczyn obiektywnych (głównie z powodu tego, że towar nie jest już produkowany, dostawca zaprzestał dostaw do Republiki Czeskiej itp.);
- wykonanie stanie się obiektywnie niemożliwe lub niezgodne z prawem.
W przypadku zaistnienia którejkolwiek z wyżej wymienionych okoliczności, niezwłocznie poinformujemy Cię o naszym odstąpieniu od Umowy.
Jeżeli zapłaciłeś już cenę zakupu w całości lub w części, zwrócimy Ci otrzymaną kwotę w ciągu pięciu dni od odstąpienia od Umowy, bezgotówkowo na rachunek, który nam w tym celu wskażesz lub z którego dokonałeś płatności.
Protokół reklamacyjny i formularz odstąpienia od umowy dla konsumentów
PRAWA Z TYTUŁU NIEWŁAŚCIWEGO WYKONANIA
Twoje prawa wynikające z wadliwego wykonania będą regulowane przez obowiązujące powszechnie przepisy prawne (w szczególności sekcje 1914 do 1925, 2099 do 2117, a jeśli jesteś konsumentem, sekcje 2158 do 2174 Kodeksu cywilnego). Podczas wykonywania praw wynikających z wadliwego wykonania będziemy postępować zgodnie z naszymi Procedura składania skarg przez konsumentów.
DODATKOWE INFORMACJE DLA KONSUMENTÓW
- Jakie uprawnienia posiadamy do prowadzenia naszej działalności?
Jesteśmy upoważnieni do sprzedaży towarów na podstawie licencji handlowej. Nasza działalność nie podlega żadnym innym upoważnieniom.
- Jak rozpatrujemy skargi?
Wszelkie skargi rozpatrujemy za pośrednictwem naszego adresu e-mail kontaktowego. Możesz również skontaktować się z właściwym Urzędem ds. Licencji Handlowych lub Czeską Inspekcją Handlową.
- Jakie prawa przysługują Ci w przypadku powstania sporu konsumenckiego?
Jeśli jesteś konsumentem i w przypadku powstania między nami sporu na podstawie Umowy, którego nie jesteśmy w stanie bezpośrednio rozwiązać, masz prawo skierować spór do Czeskiej Inspekcji Handlowej (adres: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2; interfejs internetowy :
www.coi.cz , www.adr.coi.cz ; kontakt elektroniczny: adr@coi.cz; telefon: +420 296 366 360) lub do Stowarzyszenia Konsumentów Czeskich (adres: Sdružení českých spotřebitelů, z. ú. Tř. Karla IV. 430, 500 02 Hradec Králové, interfejs internetowy: www.konzument.cz , kontakt elektroniczny: spotrebitel@regio.cz , telefon: +420 495 215 266) w celu pozasądowego rozstrzygnięcia sporu konsumenckiego. Możesz skorzystać z tego prawa nie później niż w ciągu 1 roku od daty, w której po raz pierwszy skorzystałeś z prawa będącego przedmiotem niniejszego sporu konsumenckiego z nami.
Aby złożyć skargę dotyczącą towarów lub usług, które od nas nabyłeś, a także znaleźć alternatywny podmiot rozstrzygający spory, możesz również skorzystać z platformy internetowej udostępnionej przez Komisję Europejską pod następującym adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .
REJESTRACJA W INTERFEJSIE WWW
- Jak można zarejestrować się w interfejsie internetowym?
Rejestrując się za pomocą formularza rejestracyjnego znajdującego się w interfejsie internetowym, tworzone jest konto użytkownika. Zachowaj poufność danych dostępowych do konta użytkownika. Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek niewłaściwe użycie konta użytkownika przez osoby trzecie .
Informacje podane podczas procedury rejestracji muszą być prawdziwe i kompletne. Możemy anulować konto, które zostało utworzone przy użyciu fałszywych lub niekompletnych informacji bez żadnego odszkodowania. W przypadku jakichkolwiek zmian w Twoich danych, zalecamy, abyś poprawił je na swoim koncie użytkownika bez zbędnej zwłoki.
- Jaki jest cel konta użytkownika?
Możesz przede wszystkim zamawiać towary, śledzić zamówienia i administrować danymi swojego konta użytkownika za pośrednictwem swojego konta użytkownika. Wszelkie dodatkowe funkcje konta użytkownika są zawsze wymienione w interfejsie internetowym.
- Kiedy możemy anulować Twoje konto użytkownika?
Pamiętaj, że mamy prawo anulować Twoje konto użytkownika bez żadnego odszkodowania, jeśli za pośrednictwem Twojego konta dojdzie do naruszenia dobrych obyczajów, obowiązującego prawa lub niniejszych Warunków handlowych.
OCHRONA PRAW AUTORSKICH, ODPOWIEDZIALNOŚĆ I KORZYSTANIE Z INTERFEJSU WWW
- Czy treść witryny jest chroniona prawami autorskimi?
Treść stron internetowych umieszczonych w interfejsie internetowym (teksty, w tym Warunki handlowe, fotografie, obrazy, loga, oprogramowanie i inne) jest chroniona naszym prawem autorskim lub prawami innych osób. Nie możesz modyfikować, kopiować, reprodukować, rozpowszechniać ani używać treści w żadnym celu bez naszej zgody lub bez zgody posiadacza praw autorskich. W szczególności zabrania się udostępniania fotografii i tekstów umieszczonych w interfejsie internetowym, niezależnie od tego, czy są one bezpłatne, czy też odpłatne.
Nazwy i oznaczenia produktów, towarów, usług, firm i przedsiębiorstw mogą być zarejestrowanymi znakami towarowymi ich odpowiednich właścicieli.
- Odpowiedzialność i korzystanie z interfejsu internetowego
Nie ponosimy odpowiedzialności za błędy wynikające z ingerencji osób trzecich w Interfejs WWW lub z jego użytkowania niezgodnie z przeznaczeniem. Podczas korzystania z interfejsu internetowego nie wolno używać żadnych procedur, które mogą zakłócać działanie systemu lub nadmiernie go obciążać.
Jeśli podczas korzystania z interfejsu internetowego dopuścisz się jakiegokolwiek czynu niezgodnego z prawem lub nieetycznego, jesteśmy uprawnieni do ograniczenia, zawieszenia lub zakończenia Twojego dostępu do interfejsu internetowego bez żadnego odszkodowania. W takim przypadku będziesz ponadto zobowiązany do zwrotu nam w całości szkód, które Twoje działania udowodniły zgodnie z niniejszym paragrafem.
Niniejszym zwracamy uwagę na fakt, że kliknięcie niektórych linków w interfejsie internetowym może spowodować opuszczenie interfejsu internetowego i przekierowanie do witryn internetowych osób trzecich.
Niniejsze Warunki Handlowe obowiązują i obowiązują od 1. 1. 2022
Ogólne warunki handlowe dla
Przedsiębiorcy i podmioty prawne
Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe dla Przedsiębiorców i Osób Prawnych (zwane dalej „Warunkami Handlowymi”) stosuje się do umów zawieranych za pośrednictwem sklepu internetowego oemvwshop znajdującego się na interfejsie internetowym
www.oemvwshop.com (zwany dalej „Interfejsem internetowym”) pomiędzy naszą firmą:
TSE Slovakia sro, z siedzibą w Fráňa Mojtů 18, 949 01 Nitra
Numer rejestracyjny firmy: 55983600
Numer identyfikacyjny podatnika: SK2122153649
Zarejestrowano: w Sądzie Miejskim w Nitrze pod numerem akt 62337/N
Adres dostawy: Fráňa Mojtů 18, 949 01 Nitra
Numer telefonu: +421 910 223 333
Adres e-mail kontaktowy:
jako Sprzedawca
oraz przedsiębiorca lub osoba prawna
jako Nabywca
(zwane dalej łącznie również „ Stronami ”).
Postanowienia wstępne
- Warunki Handlowe określają i wyjaśniają podstawowe prawa i obowiązki Stron przy zawieraniu umowy zakupu lub jakiejkolwiek innej umowy, o której mowa w niniejszym dokumencie (zwanej dalej „ Umową ”) za pośrednictwem Interfejsu Internetowego.
- Postanowienia Warunków Handlowych stanowią integralną część Umowy. Strony mogą negocjować prawa i obowiązki w drodze odstępstwa od Warunków Handlowych. Odmienne ustalenia Stron mają pierwszeństwo przed postanowieniami Warunków Handlowych. Sprzedawca może zmienić lub poprawić brzmienie Warunków Handlowych. Prawa i obowiązki Stron będą zawsze regulowane brzmieniem Warunków Handlowych, na mocy których powstały. Prawa i obowiązki Stron będą ponadto regulowane przez Procedurę Reklamacji dla Przedsiębiorców i Osób Prawnych, Politykę Prywatności, a także przez warunki i instrukcje zawarte w Interfejsie Internetowym, w szczególności przy zawieraniu Umowy. W kwestiach nieuregulowanych w niniejszym dokumencie stosunki Stron będą regulowane przepisami prawa, w szczególności przez Ustawę nr 89/2012 Coll., Kodeks Cywilny, ze zmianami (zwaną dalej „ Kodeksem Cywilnym ”).
- Niniejsze Warunki Handlowe mają zastosowanie do Kupujących będących przedsiębiorcami i/lub osobami prawnymi. Niniejsze Warunki Handlowe nie mają zastosowania do Umów zawartych z konsumentem, ponieważ takie Umowy podlegają Ogólnym Warunkom Handlowym dla Konsumentów.
- Prawo własności towaru nabywa Kupujący po zapłaceniu całej ceny zakupu, jednak nie wcześniej niż Kupujący obejmie towar w posiadanie.
- Wysyłając zamówienie, Kupujący potwierdza, że zapoznał się z niniejszym Regulaminem i akceptuje jego treść.
- Jeśli Twoja siedziba znajduje się poza Republiką Czeską lub jeśli nasz stosunek prawny zawiera inny element międzynarodowy, zgadzasz się, że nasz stosunek będzie regulowany prawem czeskim.
Zamówienie i zawarcie Umowy
- Interfejs internetowy udostępnia listę towarów, w tym opis głównych cech poszczególnych pozycji. Prezentacja towarów udostępniona na interfejsie internetowym ma charakter informacyjny i nie stanowi propozycji Sprzedawcy zawarcia Umowy w rozumieniu art. 1732(2) Kodeksu cywilnego. Do zawarcia Umowy konieczne jest, aby Kupujący wysłał zamówienie zgodnie z niniejszymi Warunkami handlowymi i aby zamówienie zostało zaakceptowane przez Sprzedawcę.
- Nabywca składa zamówienie za pośrednictwem Interfejsu WWW lub w inny sposób określony na Interfejsie WWW lub uzgodniony przez Strony. Zamówienie musi zawsze zawierać dokładną nazwę zamawianych towarów (lub oznaczenie numeryczne towarów), liczbę sztuk towarów, wybraną metodę płatności i transportu oraz dane kontaktowe Nabywcy (imię i nazwisko lub nazwa firmy, numer identyfikacyjny, adres dostawy, numer telefonu, adres e-mail). Nabywca jest zobowiązany udowodnić, że jest przedsiębiorcą, podając w zamówieniu swój ważny numer identyfikacyjny.
- W przypadku anulowania zamówienia przez Kupującego przed jego przyjęciem przez Sprzedawcę, Sprzedawca będzie uprawniony do zwrotu kosztów poniesionych przez Sprzedawcę w związku z realizacją zamówienia Kupującego.
- Sprzedawca nie jest zobowiązany do przyjęcia otrzymanego zamówienia. Niezaakceptowane zamówienie nie jest wiążące dla Sprzedawcy. Sprzedawca jest upoważniony do skontaktowania się z Kupującym i sprawdzenia, czy Kupujący jest przedsiębiorcą, a także do sprawdzenia kompletności, autentyczności i powagi zamówienia. Niezweryfikowane zamówienie może zostać odrzucone przez Sprzedawcę.
- Informacja o przyjęciu zamówienia zostanie wysłana automatycznie i nie oznacza przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę. Umowa zostaje zawarta w chwili doręczenia Kupującemu informacji o przyjęciu zamówienia przez Sprzedawcę.
- Kupujący nie jest upoważniony do jednostronnego anulowania zaakceptowanego zamówienia, a tym samym zawartej Umowy. Zaakceptowane zamówienie może zostać anulowane wyłącznie na wniosek Kupującego, a Umowa może zostać rozwiązana wyłącznie na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym.
- W przypadku anulowania przyjętego zamówienia i tym samym rozwiązania Umowy na wniosek Kupującego i za zgodą Sprzedawcy, Sprzedawca ma prawo do opłaty za anulowanie w wysokości 50% ceny towaru. Jeśli Sprzedawca poniósł już jakiekolwiek koszty w związku z Umową, Sprzedawca ma również prawo do zwrotu tych uzasadnionych kosztów w całości.
Warunki dostawy
- Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć towar Kupującemu w sposób uzgodniony, odpowiednio zapakowany i wyposażony w niezbędne dokumenty. O ile nie uzgodniono inaczej, dokumenty dostarczane są w języku czeskim.
- Na podstawie porozumienia Stron, Sprzedawca może zorganizować transport towarów i, w stosownych przypadkach, ubezpieczenie towarów na czas transportu dla Kupującego. Kupujący zobowiązany jest do pokrycia kosztów transportu i ubezpieczenia zgodnie z obowiązującą taryfą. Dostarczenie towarów Kupującemu uznaje się za przekazanie towarów pierwszemu przewoźnikowi. Ryzyko uszkodzenia towarów przechodzi na Kupującego w momencie dostarczenia towarów. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody spowodowane przez przewoźnika.
- Nabywca zobowiązany jest sprawdzić integralność opakowania towaru przed odbiorem dostawy towaru i niezwłocznie powiadomić przewoźnika o wszelkich wadach. W przypadku stwierdzenia wad należy sporządzić protokół o wadach. W przypadku niesporządzania protokołu o wadach Nabywca traci wszelkie roszczenia wynikające z wadliwego opakowania towaru.
- Niezwłocznie po odbiorze towaru Kupujący zobowiązany jest do sprawdzenia towaru, w szczególności ilości sztuk i ich kompletności. W przypadku stwierdzenia niezgodności Kupujący zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym Sprzedawcę, jednak nie później niż w terminie 2 dni od daty odbioru. dni roboczych od dnia odbioru towaru. Kupujący zobowiązany jest udokumentować stwierdzone wady w odpowiedni sposób i przesłać tę dokumentację Sprzedawcy wraz z zawiadomieniem o wadzie.
- Nieodebranie towaru przez Kupującego nie wpływa na prawo Sprzedawcy do żądania zapłaty ceny zakupu w całości. W przypadku nieodebrania towaru przez Kupującego Sprzedawca ma prawo do zwrotu kosztów związanych z dostarczeniem towaru i jego przechowywaniem, a także innych kosztów poniesionych przez Sprzedawcę z powodu nieodebrania towaru. W przypadku nieodebrania towaru przez Kupującego Sprzedawca ma ponadto prawo do odstąpienia od Umowy. Odstąpienie od Umowy nie wygasa z obowiązku Kupującego zwrotu Sprzedawcy kosztów dostarczenia i przechowywania towaru, a także innych kosztów poniesionych przez Sprzedawcę z powodu nieodebrania towaru.
Warunki płatności
- Nabywca ma możliwość zapłaty ceny zakupu towarów Sprzedawcy oprócz innych metod wymienionych na Interfejsie Internetowym lub uzgodnionych indywidualnie, także za pomocą którejkolwiek z poniższych metod:
- Przelewem bankowym przed dostawą towaru na rachunek bankowy Sprzedawcy na podstawie faktury zaliczkowej;
- Przelewem bankowym po dostarczeniu towaru na rachunek bankowy Sprzedawcy na podstawie dokumentu podatkowego (faktury), w terminie płatności podanym na fakturze lub w terminie późniejszym.
Sprzedawca jest upoważniony do nieudzielania płatności za towary po ich dostarczeniu. Ta metoda płatności jest generalnie zarezerwowana dla stałych klientów. O ile nie uzgodniono inaczej, faktura jest dołączana do towarów wraz z listem przewozowym.
- W przypadku płatności przelewem, cena jest płatna w terminie 14 dni od otrzymania zamówienia, chyba że Strony uzgodniły inaczej. Obowiązek zapłaty ceny towaru przez Kupującego jest spełniony w przypadku płatności przelewem w momencie zaksięgowania odpowiedniej kwoty na rachunku Sprzedawcy.
- W przypadku niedotrzymania terminu płatności zgodnie z niniejszymi Warunkami Handlowymi, Kupujący może zostać obciążony odsetkami za zwłokę w wysokości 0,5% kwoty należnej za każdy dzień opóźnienia. Prawo Sprzedawcy do odszkodowania za szkodę poniesioną przez Sprzedawcę z powodu opóźnienia Kupującego pozostaje nienaruszone.
- W przypadku opóźnienia się Kupującego z zapłatą ceny za towar, Sprzedawca ma również prawo wstrzymać dalsze dostawy uzgodnionych towarów do czasu uregulowania wszystkich zaległych należności Kupującego.
- Płatności za towary można dokonać w euro (€) lub dolarach amerykańskich ($).
- Wszystkie przesyłki dostarczane poza Unię Europejską muszą zostać należycie odprawione. Towary muszą być zawsze opatrzone dokumentem podatkowym z opisem towarów i zapłaconą kwotą. Opłaty celne ponosi Kupujący. Aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje na temat opłat celnych i ich warunków, Kupujący powinien skontaktować się z upoważnionym urzędem celnym w kraju, z którego zamawiane są towary.
- Zgadzając się na niniejsze warunki, Kupujący wyraża zgodę na wystawienie dokumentu podatkowego w formie elektronicznej. Dokument podatkowy jest jednocześnie dołączany i dostarczany wraz z towarem.
Odstąpienie od umowy
- Do momentu odebrania towaru przez Kupującego, Sprzedawca ma prawo odstąpić od Umowy w dowolnym momencie. W takim przypadku Sprzedawca zwróci Kupującemu Cenę Zakupu, która została już zapłacona przez Kupującego w taki sam sposób, w jaki została zapłacona przez Kupującego.
- Sprzedawca jest ponadto uprawniony do odstąpienia od Umowy, jeżeli Kupujący opóźnia się z zapłatą ceny zakupu towarów o więcej niż 7 dni. Prawo Sprzedawcy do odszkodowania za szkody poniesione przez Sprzedawcę z powodu opóźnienia Kupującego pozostaje nienaruszone.
- Kupujący ma prawo odstąpić od Umowy, jeżeli Sprzedawca opóźnia się z dostawą towaru o okres dłuższy niż 4 tygodnie od uzgodnionego terminu dostawy.
- Nabywca nie jest uprawniony do odstąpienia od Umowy w odniesieniu do towarów, które zostały dostarczone prawidłowo, na czas i bez wad. Ponadto Nabywca nie jest uprawniony do odstąpienia od Umowy w odniesieniu do towarów, które zostały dostosowane do życzeń Nabywcy lub do osoby Nabywcy (w tym towarów specjalnie dostosowanych i zaprogramowanych zgodnie z numerem VIN).
- Odstąpienie od Umowy musi być zawsze dokonane w formie elektronicznej. Odstąpienie od Umowy jest skuteczne z chwilą doręczenia drugiej Stronie zawiadomienia o odstąpieniu.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, Kupujący zobowiązany jest zwrócić Sprzedawcy towar już otrzymany przez Kupującego, w terminie 10 dni od daty wejścia w życie odstąpienia od Umowy. Sprzedawca nie zobowiązany jest do zwrotu ceny towaru Kupującemu przed jego zwrotem Sprzedawcy po odstąpieniu od Umowy.
Prawa z tytułu wadliwego wykonania
- Warunki korzystania z praw z tytułu wad wykonania oraz odpowiedzialności z tytułu rękojmi reguluje Procedura reklamacyjna dla przedsiębiorców i osób prawnych Sprzedawcy.
Ochrona tajemnicy handlowej i polityka handlowa Sprzedawcy
- Podczas negocjacji Umowy i jej realizacji Kupujący może ujawnić Sprzedawcy informacje oznaczone jako poufne lub których poufność wynika z ich charakteru. W odniesieniu do tych informacji Kupujący zobowiązuje się w szczególności do:
- aby zachować poufność;
- nie ujawniać ich żadnej innej osobie bez zgody Sprzedawcy;
- nie używać go do żadnego innego celu niż wykonanie Umowy;
- nie używać go w żaden inny szkodliwy sposób.
- Nabywca zobowiązuje się ponadto do niesporządzania kopii dokumentów przekazanych Kupującemu przez Sprzedawcę bez zgody Sprzedawcy.
Rejestracja w interfejsie internetowym
- Rejestrując się za pomocą formularza rejestracyjnego na Interfejsie WWW, tworzone jest konto użytkownika. Nabywca zobowiązany jest do zachowania poufności danych dostępowych do konta użytkownika. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwe wykorzystanie konta użytkownika przez osobę trzecią.
Informacje podane podczas rejestracji muszą być prawdziwe i kompletne. Sprzedawca może anulować konto, które zostało utworzone przy użyciu fałszywych lub niekompletnych informacji bez odszkodowania. W przypadku zmiany danych Kupującego, Sprzedawca zaleca, aby Kupujący niezwłocznie zmodyfikował takie dane na koncie użytkownika.
- Za pośrednictwem konta użytkownika Kupujący może przede wszystkim zamawiać towary, śledzić zamówienia i zarządzać kontem użytkownika. Wszelkie dodatkowe funkcje konta użytkownika są zawsze wymienione w interfejsie internetowym.
- Sprzedawca ma prawo usunąć konto użytkownika Kupującego bez odszkodowania, jeżeli konto Kupującego jest wykorzystywane do naruszania dobrych obyczajów, obowiązujących przepisów prawa lub niniejszego Regulaminu.
Ochrona praw autorskich, odpowiedzialność i korzystanie z interfejsu internetowego
- Treść stron internetowych umieszczonych w Interfejsie internetowym (teksty, w tym Warunki handlowe, fotografie, obrazy, loga, oprogramowanie i inne) jest chroniona prawem autorskim Sprzedawcy lub prawami innych osób. Kupujący nie może modyfikować, kopiować, reprodukować, rozpowszechniać ani wykorzystywać treści w żadnym celu bez zgody Sprzedawcy lub posiadacza praw autorskich. W szczególności zabrania się udostępniania fotografii i tekstów umieszczonych w Interfejsie internetowym, niezależnie od tego, czy są one bezpłatne, czy też odpłatne.
Nazwy i oznaczenia produktów, towarów, usług, firm i przedsiębiorstw mogą być zarejestrowanymi znakami towarowymi ich odpowiednich właścicieli.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy wynikające z ingerencji osób trzecich w Interfejs WWW lub z jego użytkowania niezgodnie z przeznaczeniem. Podczas korzystania z Interfejsu WWW Kupujący nie może stosować żadnych procedur, które mogą zakłócać działanie systemu lub powodować nieuzasadnione obciążenie systemu.
Jeśli podczas korzystania z interfejsu internetowego Kupujący dopuści się jakiegokolwiek czynu niezgodnego z prawem lub nieetycznego, Sprzedawca ma prawo ograniczyć, zawiesić lub zakończyć dostęp Kupującego do interfejsu internetowego bez żadnego odszkodowania. W takim przypadku Kupujący będzie ponadto zobowiązany do zwrotu Sprzedawcy w całości szkód, które działania Kupującego udowodniły Sprzedawcy zgodnie z niniejszym paragrafem.
Sprzedawca wskazuje, że kliknięcie niektórych linków w interfejsie internetowym może spowodować opuszczenie interfejsu internetowego i przekierowanie do stron internetowych osób trzecich.
Postanowienia końcowe
- Jeżeli stosunek związany z korzystaniem z interfejsu internetowego lub stosunek prawny ustanowiony Umową zawiera element międzynarodowy (zagraniczny), wówczas Strony zgadzają się, że stosunek ten podlega prawu czeskiemu (z wyłączeniem stosowania Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów).
- Strony uzgodniły, że do rozstrzygania wszelkich sporów związanych ze stosunkiem prawnym ustanowionym niniejszymi Warunkami Handlowymi lub Umową właściwy będzie sąd powszechny właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Jeśli jakiekolwiek postanowienie Warunków handlowych jest lub stanie się nieważne, nieskuteczne lub niewykonalne, nieważne postanowienie zostanie zastąpione postanowieniem, którego znaczenie jest jak najbardziej zbliżone do nieważnego postanowienia. Nieważność, nieskuteczność lub niewykonalność jednego postanowienia nie narusza ważności pozostałych postanowień. Wszelkie zmiany lub uzupełnienia Umowy lub Warunków handlowych muszą zostać dokonane w formie pisemnej.
Niniejsze Warunki Handlowe obowiązują od 16. 8. 2023 r.