Polityka dotycząca skarg – osoby fizyczne
Procedura składania skarg przez konsumentów
Niniejsza Procedura Reklamacyjna (zwana dalej „Procedurą Reklamacyjną”) reguluje sposób i warunki reklamacji wad towarów zakupionych przez konsumenta za pośrednictwem sklepu internetowego www.oemvwshop.com od naszej firmy:
TSE Slovakia sro, z siedzibą w Fraňa Mojtu 281/18, Nitra 949 01, Słowacja
Numer REGON: 55983600
Numer NIP: SK2122153649
Zarejestrowana: w Sądzie Miejskim w Nitrze pod numerem akt. 62337/N
Adres dostawy: Fraňa Mojtu 281/18, Nitra 949 01, Słowacja
Numer telefonu: +421 910 223 333
Adres e-mail kontaktowy: info@oemvwshop.com
1. Za jakie wady towaru odpowiadamy?
1.1. Jako Sprzedawca jesteśmy odpowiedzialni za zapewnienie, że zamówione przez Ciebie towary zostały Ci dostarczone i że towary są wolne od wad w momencie ich przejęcia. Oznacza to, że towary spełniają następujące warunki w momencie ich przejęcia:
-
- mają one cechy, na które się zgodziliśmy, które opisujemy lub których można było się spodziewać, biorąc pod uwagę charakter towarów;
- znajdują się w odpowiedniej ilości, mierze lub wadze;
- spełniają wymogi obowiązujących przepisów prawnych;
- nadają się do podanego przez nas celu lub do którego zakupiony towar jest zwykle używany;
- są one takiej jakości, na jaką zgodziliśmy się między sobą lub, w stosownych przypadkach, jakości wymaganej przez obowiązujące przepisy prawne dla danego rodzaju towarów; i
- są wolne od wad prawnych, tj. towar jest wolny od praw własności osób trzecich oraz towarzyszą mu dokumenty i papiery niezbędne do prawidłowego korzystania z towaru.
Ponadto jesteśmy odpowiedzialni za zapewnienie, że wady te nie wystąpią w okresie gwarancyjnym.
Nie udzielamy żadnej gwarancji jakości poza ustawowym okresem gwarancyjnym dla konsumentów.
1.2. Różnice w odcieniach kolorów w rzeczywistości i na urządzeniach wyświetlających nie mogą być uważane za wadę towaru. Jeśli towar nie odpowiada Twojemu wyobrażeniu, masz prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od przejęcia towaru zgodnie z artykułem 6 Ogólnych warunków handlowych dla konsumentów.
1.3. Jeśli Twoje miejsce zamieszkania lub siedziba znajduje się poza Republiką Czeską lub jeśli nasz stosunek prawny zawiera jakikolwiek inny element międzynarodowy, zgadzasz się, że nasze stosunki będą regulowane przez prawo czeskie. Jeśli jesteś konsumentem, a porządek prawny Twojego kraju zamieszkania zapewnia wyższy poziom ochrony konsumenta niż prawo czeskie, wówczas przysługuje Ci ten wyższy poziom ochrony.
2. Jaki jest okres gwarancji?
2.1. W przypadku towarów konsumpcyjnych okres gwarancji wynosi dwadzieścia cztery miesiące od momentu przejęcia towarów, chyba że na interfejsie internetowym, w dokumentach dołączonych do towarów lub w reklamie określono dłuższy okres gwarancji.
2.2. Jeśli towary mają minimalną datę trwałości lub, w przypadku towarów nietrwałych, okres, w którym towary mogą być używane (data przydatności do spożycia), okres gwarancji trwa do tej daty.
2.3. W przypadku wymiany lub naprawy towarów dla Ciebie, nowe towary lub wymienione części i części zamienne nie podlegają nowemu okresowi gwarancji. Jednak w takim przypadku okres gwarancji ulega przedłużeniu o okres, w którym nie mogłeś używać towarów z powodu wady, tj. w szczególności okres, w którym towary są w naprawie.
3. Jakie prawa przysługują Ci z tytułu wadliwego wykonania?
3.1. Twoje prawa wynikające z wadliwego wykonania będą regulowane przez Kodeks cywilny, w szczególności przez jego sekcje 2099 do 2117, a także przez sekcje 2165 do 2174.
3.2. Zgodnie z powyższymi postanowieniami przysługują Ci w szczególności następujące prawa:
a) Dodatkowa dostawa brakujących towarów
Jeśli dostarczymy mniejszą ilość niż uzgodniona lub dostarczymy Ci niekompletne towary, masz prawo do dodatkowej dostawy brakujących towarów.
b) Zniżka od ceny zakupu
Jeśli wada towaru wystąpiła w momencie jego odbioru lub jeśli wada wystąpiła w okresie gwarancji, zawsze możesz ubiegać się o rozsądny rabat od ceny zakupu.
c) Wymiana towaru lub wymiana wadliwej części towaru
Zawsze możesz domagać się wymiany towaru lub wadliwej części towaru, chyba że jest to niewspółmierne do charakteru wady (tj. w szczególności, gdy nie jest możliwa natychmiastowa naprawa) i chyba że jest to tylko niewielkie naruszenie Umowy.
Nie masz prawa do wymiany towaru, jeśli wadliwa jest tylko część (komponent) towaru. Jeśli w trakcie procedury reklamacyjnej stwierdzimy, że wadliwa jest tylko część towaru, wymienimy tę część, o którą chodzi.
Nie możesz żądać wymiany towarów, które są używane lub sprzedawane po niższej cenie. Zamiast tego możesz ubiegać się o zniżkę na cenę zakupu.
d) Naprawa przedmiotu
Jeśli towar można naprawić, masz prawo do bezpłatnej naprawy wady. Jeśli w trakcie procedury reklamacyjnej okaże się, że nie jesteśmy w stanie naprawić towaru, poinformujemy Cię o tym natychmiast i możesz wybrać inną metodę rozpatrzenia reklamacji, określoną tutaj.
e) Zwrot zapłaconych pieniędzy (odstąpienie od umowy)
Możesz żądać zwrotu zapłaconej kwoty tylko pod warunkiem, że:
-
-
- dostarczenie przez nas wadliwego lub niekompletnego przedmiotu stanowi istotne naruszenie Umowy; lub
- nie jesteśmy w stanie usunąć wady, z powodu której nie możesz prawidłowo korzystać z towaru lub nie jesteśmy w stanie wymienić towaru z wadą (np. towar nie jest już produkowany); lub
- nie możesz prawidłowo korzystać z towaru z powodu ponownego wystąpienia wady po naprawie (powtórne wystąpienie tej samej wady po co najmniej dwóch poprzednich naprawach); lub
- towar posiada wiele wad (jednoczesne wystąpienie co najmniej trzech wad możliwych do usunięcia, z których każda uniemożliwia prawidłowe użytkowanie towaru); lub
- nie dotrzymaliśmy terminu rozpatrzenia reklamacji/nie podjęliśmy działań naprawczych w ciągu 30 dni od daty złożenia reklamacji.
-
3.3. Warunkiem wymiany towaru lub zwrotu zapłaconej kwoty (odstąpienia od umowy) jest zwrócenie towaru w takim stanie, w jakim go otrzymałeś. Wyjątki stanowią przypadki, gdy:
a) nastąpiła zmiana stanu w wyniku oględzin mających na celu wykrycie wady przedmiotu;
b) przedmiot był przez Ciebie nadal używany przed wykryciem wady;
c) nie uniemożliwiłeś zwrotu przedmiotu w niezmienionym stanie swoim działaniem lub zaniechaniem; lub
d) przedmiot został przez Ciebie sprzedany przed wykryciem wady, zużył go lub zmienił w toku normalnego użytkowania; jeżeli nastąpiło to tylko częściowo, zwrócisz nam to, co nadal możesz zwrócić, i zrekompensujesz nam tę stratę w zakresie, w jakim odniosłeś korzyści z użytkowania przedmiotu.
4. Kiedy nie można dochodzić praw z tytułu nienależytego wykonania?
4.1. Nie przysługują Ci prawa z tytułu wadliwego wykonania, jeżeli:
-
- byłeś świadomy wady przed przejęciem kwestionowanego przedmiotu;
- sam spowodowałeś wadę (np. przez nieprofesjonalny montaż); lub
- okres gwarancji wygasł.
4.2. Roszczenia z tytułu gwarancji i odpowiedzialności za wady nie mają zastosowania do:
-
- zużycie towaru spowodowane jego normalnym użytkowaniem (za zużycie spowodowane użytkowaniem uważa się również zmniejszenie pojemności baterii i akumulatorów);
- wady używanego przedmiotu odpowiadające stopniowi użytkowania lub zużycia, jaki towar miał w momencie przejęcia przez Państwa towaru;
- przedmioty sprzedawane po niższej cenie – wyłącznie w odniesieniu do wady, za którą uzgodniono niższą cenę; lub
- przedmiotów, jeżeli wynika to z ich charakteru (w szczególności towarów, które ze względu na swój charakter nie mogą przetrwać całego okresu gwarancji).
5. Jak postępować w przypadku skargi?
5.1. Prosimy o składanie reklamacji u nas bez zbędnej zwłoki po wykryciu wady.
5.2. Przyjmujemy reklamacje w naszej siedzibie lub w naszym zakładzie operacyjnym. Zalecamy korzystanie z naszego zakładu operacyjnego, aby Twoje roszczenie mogło zostać rozpatrzone tak szybko, jak to możliwe.
Jeśli jesteś zainteresowany naprawą przedmiotu, a certyfikat istniejących praw z tytułu wadliwego wykonania (certyfikat gwarancyjny) wskazuje osobę wyznaczoną do wykonania naprawy (zwykle autoryzowane centrum serwisowe), jesteś zobowiązany złożyć reklamację u tej osoby. Jesteś zobowiązany do tego tylko wtedy, gdy osoba ta znajduje się w tym samym miejscu co my lub w miejscu bliższym Tobie.
5.3. Zalecana procedura w przypadku reklamacji:
-
- aby przyspieszyć rozpatrzenie reklamacji, możesz nas o niej wcześniej poinformować drogą mailową;
- jednocześnie prosimy o poinformowanie nas o przysługującym Państwu prawie z tytułu wadliwego wykonania, tj. czy są Państwo zainteresowani uzupełnieniem braku, uzyskaniem rabatu od ceny zakupu, wymianą towaru lub jego wadliwych części, naprawą rzeczy, zwrotem pieniędzy lub innymi prawami zgodnie z niniejszą Procedurą Reklamacji i Kodeksem Cywilnym;
- dostarcz nam reklamowany towar wraz z realizacją Twojej reklamacji lub później (inaczej niż w trybie płatności za pobraniem, której nie akceptujemy) na adres siedziby lub zakładu operacyjnego (lub na adres osoby wyznaczonej do naprawy), a wysyłając towar zalecamy, aby był on zapakowany w odpowiednie opakowanie, zapobiegające uszkodzeniu lub zniszczeniu towaru;
- w celu ułatwienia procedury, wskazane jest dołączenie dowodu zakupu towaru lub dokumentu podatkowego - faktury, jeżeli została wystawiona, lub innego dokumentu potwierdzającego nabycie towaru, a także opisu wady i propozycji sposobu rozstrzygnięcia reklamacji.
Niedopełnienie któregokolwiek z kroków opisanych powyżej lub nieprzedłożenie któregokolwiek z wyżej wymienionych dokumentów nie wyklucza pozytywnego rozstrzygnięcia roszczenia zgodnie z warunkami ustawowymi.
5.4. Momentem złożenia reklamacji jest moment, w którym powiadomiono nas o wystąpieniu wady.
5.5. O otrzymanej reklamacji rozpatrujemy niezwłocznie, w skomplikowanych przypadkach w ciągu trzech dni roboczych. Termin ten nie obejmuje czasu odpowiedniego do rodzaju produktu, który jest niezbędny do profesjonalnej oceny wady. Reklamacje, w tym wszelkie naprawy wady, będą rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w ciągu 30 dni od daty reklamacji, chyba że uzgodniono dłuższy termin.
5.6. Jeśli wybierzesz prawo, którego nie można Ci przyznać z przyczyn obiektywnych (w szczególności w przypadku wad nieusuwalnych lub w przypadku wymiany towaru, która nie jest możliwa), skontaktujemy się z Tobą niezwłocznie. W takim przypadku możesz wybrać inne prawo zgodnie z niniejszą Procedurą reklamacji.
5.7. Gdy złożysz reklamację, wystawimy dla Ciebie pisemne potwierdzenie określające, kiedy skorzystałeś z prawa, jaka jest treść reklamacji i jakiej metody rozpatrzenia reklamacji potrzebujesz. Wydamy Ci również (po rozpatrzeniu reklamacji) potwierdzenie daty i metody rozpatrzenia reklamacji, w tym potwierdzenie naprawy i czasu trwania procesu naprawy lub pisemne oświadczenie o powodach odrzucenia reklamacji.
5.8. Zgodnie z Kodeksem cywilnym masz prawo do zwrotu kosztów poniesionych przez Ciebie w uzasadniony sposób w związku z reklamacją towaru. Pamiętaj, że musisz skorzystać ze swojego prawa do zwrotu tych kosztów w ciągu jednego miesiąca od upływu terminu, w którym należy zgłosić wadę.
Niniejsza Procedura składania skarg dla konsumentów obowiązuje od dnia 01.08.2023